Dovolenky a Coronavírus

Dovolenky a Coronavírus

1. 4. 2020

Nový coronavírus so sebou prináša mnohé obmedzenia, obavy o zdravie, ale taktiež aj otázky čo bude s cestovaním v roku 2020.

Momentálne vo svete nastala situácia, kedy takmer všetky štáty zavreli svoje hranice v snahe obmedziť šírenie vírusu. Odhady ohľadom dĺžky trvania takéhoto stavu sa líšia, cestovné kancelárie sa snažia prispôsobiť situácii a hľadať najlepšie možné riešenia pre klientov aj pre zachovanie fungujúceho odvetvia cestovného ruchu.

Aj my v PROtour-e situáciu pozorne sledujeme a snažíme sa vás promptne informovať a riešime postupne všetky prípady podľa dátumu odcestovania. Hoci sa snažíme každému klientovi čo najlepšie vyhovieť musíme sa pri predaji, servise, zmenách aj storne zájazdu riadiť Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej len VOP) jednotlivých touroperátorov, ktorí zájazd organizujú. 


Zhrnuli sme pre vás odpovede na najčastejšie otázky ohľadom letných dovoleniek a poznávacích zájazdov.

1. Na zájazd sme mali ísť v najbližších dňoch, ako situáciu riešiť?
Slovenskí aj zahraniční touroperátori v závislosti od termínu postupne sami stornujú zájazdy. Podľa aktuálnych informácií sa rušia zájazdy s termínom odjazdu do 30.4.2020 Klientom ponúkajú možnosť bezplatného prebookovania termínu, voucher v hodnote pôvodného zájazdu, ktorý môžu klienti využiť na zakúpenie iného termínu aj destinácie (platnosť je väčšinou 1 rok), výnimočne môže dôjsť aj k refundácií zájazdu a klientom sa vráti celá platba za dovolenku. Každý tourperátor má svoj vlastný postup, ktorý musíme preverovať.


2. Dovolenku sme mali mať v letných mesiacoch, môžeme ju stornovať ?
Samozrejme môžete, musíme však postupovať podľa VOP touroperátora. Väčšina cestovných kancelárií má v podmienkach uvedenú informáciu, že stornopoplatok je XY %, minimálne však skutočne vzniknuté náklady CK. V praxi to znamená, že storno poplatok sa môže vyšplhať na 60-80% sumy zájazdu. V posledných dňoch však mnohí touroperátori hľadali schodnejšie riešenie, ktoré by bolo výhodnejšie pre klientov. Pristúpilo sa preto na „vouchrový systém“. Pokiaľ tento rok nechcete cestovať, môžete si vyžiadať voucher v hodnote dovolenky, ktorý potom využijete na kúpu iného zájazdu napríklad na budúci rok. Samozrejme si môžete bezplatne zmeniť termín pôvodného zájazdu, či destináciu. Jednotlivé detaily vám radi vysvetlíme.

3. Čo sú skutočne vzniknuté náklady ?
Jedná sa o náklady, ktoré touroperátor musel reálne vynaložiť na zabezpečenie vášho zájazdu po podpise zmluvy. Väčšinou sú to zálohy na letenky, transfery, ubytovanie a ďalšie služby spojené s pobytom. Tieto náklady sa môžu pohybovať na úrovni 60 – 80% z ceny zájazdu.
Touroperátor klientom často umožní zaplatiť pri kúpe zájazdu výrazne nižšiu zálohu, akú musí v skutočnosti odviesť pre zabezpečenie daného zájazdu.

4. Neprídem o svoje peniaze ?
Všetci touroperátori, s ktorými spolupracujeme momentálne ubezpečujú , že o svoje peniaze neprídete. Ak nebude môcť byť zájazd zrealizovaný, ponúkajú možnosti jeho prebookovania na iný termín , prípadne zmeny termínov aj destinácií alebo vouchery minimálne v sume doterajšej úhrady, ktoré môžete využiť na kúpu inej dovolenky s platnosťou 1 rok. S akýmikoľvek zmenami, vyžiadaním vouchra aj s výberom novej dovolenky vám samozrejme s radosťou pomôžeme.Radi by sme vás však oboznámili, že podmienky riešenia storna a zmien sú u každého touroperátora iné. Každý prípad preto riešime individuálne a v súlade s aktuálnymi pokynmi a VOP.

Našou prioritou ostáva vaša spokojnosť a ochrana vašich finančných prostriedkov.

V prípade akýchkoľvek otázok sme vám k dispozícii e-mailom na info@protour.sk alebo telefonicky na všetkých číslach uvedených v kontakte na našej webovej stránke.



Tieto stránky používajú súbory cookies. Tým, že stránky prehliadate, súhlasíte s tým, že ich môžeme používať. Viac informácií